Pihapalvelu Rauma Oy:n Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Pihanparas.fi -sivustoa ylläpitää

Pihapalvelu Rauma Oy (johon alempana ehdoissa viitataan sanalla ”me”).
y-tunnus: 3107441-6
Kairakatu 42 C
26100 Rauma

Pihapalvelu Rauma Oy myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin. Kun tilaat tuotteitamme tai käytät tiettyjä sivustomme palveluita, hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.4.2021 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen ennen kuin tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut ovat riippuvaisia itse tuotteista, joita tilaus pitää sisällään sekä valitusta toimitustavasta. Muun muassa tuotteen paino ja pakkaus vaikuttavat toimituskulujen suuruuteen. Toimituskulut lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. Sähköisillä tuotteillamme ei ole toimituskuluja.

Toimituskulut:

  • yli 130 € tilauksiin: 0 €
  • alle 130 € tilauksiin: alkaen 5,50 € riippuen tilauksen painosta ja koosta
  • Kirjeet 1,90 €

Muut mahdolliset lisämaksut:

Noutamattomasta paketista aiheutuneet kulut (jos asiakas ei ole peruuttanut lähetystä 7 päivän sisällä tilauksen saapumisilmoituksesta): 19,90 €

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokaupassamme siirtämällä niitä ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella sekä laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, että kukaan ulkopuolinen taho ei näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta.

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla tai maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa. 

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

  • Fyysiset tuotteeet toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta tilauksen yhteydessä antamaasi osoitteeseen.
  • Sähköiset ladattavat tuotteet toimitetaan sinulle pdf-muodossa tilauksen yhteydessä antaamaasi sähköpostiosoitteeseen.
  • Kaikki verkkokurssien suorittamiseen tarvittavat tiedot toimitetaan tekstimuodossa tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Noutopaikan valinta

Tilauksen yhteydessä voit valita sinulle lähimmän noutopaikan.

Toimitusaika

Toimitamme tilauksia Suomeen. Normaali toimitusaika on noin 2–5 arkipäivää toimitustavasta riippuen.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tuotteiden tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta. 

Sinulla on huolenpitovelvollisuus tuotteesta, mikäli aiot käyttää peruuttamisoikeutta. Peruutusoikeuden edellytyksenä on, että olet pitänyt tuotteen olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin sinulle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voimme periä sinulta tuotteen arvonalennuksen aina tuotteen täyteen hintaan asti.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi toimi näin:

Ilmoita meille päätöksestä peruuttaa tuote tai koko tilaus yksiselitteisellä tavalla. Voit tehdä tämän

  • täyttämällä peruuttamislomakeen ja postittamalla sen meille. Ilmoitukseksi katsotaan myös peruuttamislomakkeen palauttaminen täytettynä yhdessä palautettavan tuotteen kanssa.
  • ilmoittamalla meille peruutuksestasi sähköpostilla (info@pihanparas.fi) tai
  • tekemällä peruutusilmoituksen yhteydenottolomakkeen kautta.

Peruuttamisen yhteydessä ilmoita meille mitä tilausta/tuotteiden toimittamista peruutus koskee, tilausnumero, tuotteiden vastaanottopäivä, nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Alkuperäispakkauksessa oleva, käyttämätön ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattu tuote tai tuotteet tulee palauttaa takaisin Pihapalvelu Rauma Oy:lle jäljempänä mainittuun osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Sinun on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Säilytä kuitti palautuksesta ja lähetystunnuksesta siihen asti, kunnes olet saanut rahat tilillesi tai olet saanut korvaavan tuotteen tilalle. Palauttamisesta aiheutuvat kustannukset jäävät sinun maksettavaksesi ja näitä ei makseta takaisin sinulle.

Palautusosoite:
Pihapalvelu Rauma Oy
Kairakatu 42 C
26100 Rauma

Palautamme viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme saamamme suoritukset. Meillä on oikeus kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet peruutetun tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla tuote on maksettu, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun.

Jos tuotteen alkuperäispakkaus on vioittunut huolimattomuudestasi tai se puuttuu kokonaan, veloitamme siitä tapauskohtaisesti. Alkuperäispakkauksella tarkoitamme pakkausta, johon tuote on pakattu ja joka sisältää mm. tuotetietoja, kuvia ja/tai käyttöohjeita tuotteesta. Kuljetuspakkaus ei ole alkuperäispakkaus.

Peruutusoikeus koskee vain fyysisiä tuotteitamme. Palautusoikeus ei koske sähköisiä tuotteitamme (ladattavat tuotteet ja verkkokurssit), vaikka et olisikaan ladannut niitä palvelimelta.

Verkkokaupassamme ei ole vaihto-oikeutta. Voit palauttaa tuotteen, jolloin hyvittämme tuotteen sinulle, ja voit halutessasi tehdä uuden tilauksen.

Noutamattomat paketit

Noutamaton paketti ei ole peruutus. Perimme niistä toimituksista, joita ei ole peruutettu eikä noudettu 7 päivän sisällä saapumisilmoituksen vastaanottamisesta 19,90 euroa. Nämä kulut kattavat palautuksesta syntyvät toimituskulut ja muut noutamattomasta toimituksesta syntyneet todelliset kustannukset. Mikäli et nouda lähetystä, peruuta tilaus sähköpostitse info@pihanparas.fi.

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa meille sähköpostitse info@pihanparas.fi, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Autamme sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä joko

  • sähköpostitse: info@pihanparas.fi tai
  • puhelimitse: 040 513 5588 klo 9-16 välisenä aikana.

Vastuunrajoitus

Pihapalvelu Rauma Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.